söndag 9 augusti 2009

Vaaarmt:(

Jag gillar sommaren, för det mesta. Men inte när det är så varmt och fuktigt att man bara vill krypa ur sitt skinn. Och så är det nu, dag ut och dag in. Jag vill ha sol, men inte denna värme!
Längtar till hösten....

Jaja, nu har iallafall Johan, Patrik och jag varit iväg till Sjuhäradsfestivalen. Ett helt dygn var vi där.... Det var väldigt, väldigt lite folk där. Och, fast jag är bekant med - och tycker väldigt bra om - festivalchefen Ronny, så måste jag säga att planeringen var ju inte direkt superb. Aktiviteterna kom liksom aldrig igång riktigt, det var stora tråkiga luckor mellan banden osv. Dock var det fräsht iallafall.

Den stora behållningen av detta dygn var helt klart inte musik/kulturfestivalen (som, sorry men, kändes ganska mycket popfestival om något, inte mig emot dock) utan den vackra lilla staden Ulricehamn och dess otroligt vackra omgivning med sjön omkring.
Så jag tillbringade ganska mycket tid med fötterna i vattnet på någon brygga, blickandes ut över landskapet.
Om dagen var het så var natten iskall och fuktig. Jag vaknade med halsont och täppt näsa och beklagade inte direkt att de andra två bestämde sig för att åka hem.
Vi tog dock en mysig fika inne i centrum först, ute på gatan, och såg staden vakna upp.
På vägen hem stannade vi vid en vacker strand belägen vid vättern, och badade fötterna även där.
Lägger in lite foton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar