onsdag 2 december 2009

Sjukis.

Ja, sorry men jag är en sådan där halvdan bloggare som har svackor när jag inte skriver (alltså inte svackor i övrigt).
Men just nu är jag sjuk i förkylning eller grissjukan, och kan ju skriva lite här. :-) Och förhoppningsvis fortsätta med det också.
Så mycket har väl icke hänt i vardagen. Jag går hemma än. Men jag har iallfall börjat fundera på var jag skulle kunna tänka mig att arbetsträna. För i oktober går min aktivitetsersättning ut, det är ju mindre än ett år dit.

Så hade jag tänkt läsa matte A för det är det enda jag har kvar innan jag har min högskolebehörighet.
Jag har sjukt dåligt minne så jag minns aldrig hur man räknar saker när det väl är prov. Jag "ser" inte det logiska i det som de flesta andra. Men å andra sidan ser jag för det mesta precis hur ord ska stavas, medan jag vet matematiker som inte gör det, så det är väl olika hur man är begåvad.
Iallafall tror jag att jag struntar i att läsa det och tentar det istället. Känner folk som kan hjälpa mig lite med matten.

Hm, ja annars har jag pysslat lite här hemma, kreativt. Har gjort klart mitt första riktiga scrapbookalbum med kort från mina och Patriks första tre år ihop.
Har börjat umgås lite med min gamla vanpendragare Linn, kul, kul:-)
Och så umgås jag med Thilda och Kia. Och Patrik och Tove förstås.
Och min lille hund. Det var väl det i stora drag.. skriver jag här lite varje dag så får ni lite mer av min vardag. Så titta in här imorgon med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar