måndag 27 juli 2009

Spara och slösa..

Varför är somliga så duktiga på att spara sina pengar?
Jag är avundsjuk. Själv kan jag inte hålla i mina pengs alls..
Jag älskar att shoppa, det är mitt andra beroende, efter choklad.. Jag har fina skulder hos
kronofogden, inkasso och vänner. Min far får, trots att jag är 27 år, fortfarande stödja mig
med ett antal tusenlappar varje månad till min hyra, eftersom jag inte kan hålla i de pengar
jag får från Förspäkningskassan.
Lite får jag väl skylla på min borderline, det är där min svaghet att ge efter för impulser finns, shopping alltså..
Jag är inte otrogen av mig, eller våldsam, eller nåt annat sånt. Men just fina, fina saker.. prylar.. ja där ligger min svaghet. Där och för godis.
Gaah.. jag är så trött på mig själv. Jag är så trött på att oroa mig att pappa inte kommer ställa upp den här månaden och betala min hyra, särskilt som jag sa förra månaden att jag var rädd att han inte skulle betala den så det skulle bli det första jag gjorde, när jag fick pengar, att sätta in hyran via internetbanken.
Men så såg jag fina kläder. Och så var den biljett till sjuhäradsfestivalen. Och så var det fint och asdyrt löshår.. Och skor.. Och smink.. Och godis.. Och mat.. Och öl..
Suck.

1 kommentar:

  1. Gör ett autogiro för hyran? Om det hela tiden är oro om fadern kommer hjälpa till eller inte är det kanske bäst att göra en återkommande betalning som dras samma dag som dina pengar kommer?

    SvaraRadera