onsdag 30 september 2009

Pysselhörnan.

Foto från Dovra sjöar.

Pysselhörnan.


Mitt lite för sockersöta album.
Nej, hela OCH fick inte plats....



Jag bor ju själv med min hund så hela min lägenhet är ju som mitt eget rum, kan man säga, och jag har just nu lyxen att bo i en stor tvåa med balkong mot skogen, något år till kan jag bo här, sen får man se vart man hamnar. Just nu känns det som jag vill bo kvar här, om inte föralltid, så tills jag kan hitta min egna lilla stuga ute i skogen. Men jag har inte letat så hårt efter någon sådan de senaste åren, eftersom jag inte har varken körkort eller bil.

Realistiskt sett så är väl sannolikheten större att jag och Patrik flyttar ihop i ett hus, skaffar (fler) barn (han har ju redan ett) och att jag får försöka fixa en egen pysselhörna i det huset, alternativt att jag får mitt eget rum där. Ja det låter kanske svensson. Men tänk på möjligheterna istället!
Stort hus ute på landet.
Odla eget.
Ströva i skogen i timmar.
Dricka kaffe på trappen.
Kanske ha det så lyxigt att ett rum helt och hållet kan bli bibliotek.
Öppen brasa.
Örtagård.
Bod där jag kan ha en liten keramikarbetsplats.

Och barnen är självklart Ronja Rövardotter-kopior (eller Birk då, om de känner för det. Eller varför inte väldigt mycket som gänget från Hogwarths?)
Om det nu blir några barn, det vet man aldrig. Djur blir det, ute. Höns, gärna getter.
Om vi nu hittar ett hus att hyra eller mirakulöst får ett huslån.
Meeen allt det ligger i framtiden.

Just nu trivs jag helt okej med hur jag har det.

Här är ett foto på pysselhörnan, samt två bilder på nuvarande pyssel (bland annat): nämligen scrapbooking. Detta är framsidan på ett litet album jag gör med kort på mig och Patrik. Samt första sidan. Vi firade ju fyra år nyligen och det kändes som det kunde vara på sin plats.
Detta album är dock det första riktiga jag gör så därför har jag nästan kopierat en bild på ett exempelalbum, fast gjort egna detaljer osv. Normalt kommer nog albumen att gå i lite mer dov stil, fullt sådär Martha Stewart är jag nog inte.... ;-)

Oj vad fundileringar det blev idag. Varför är ingen här och dricker té med mig? Jag är sjuk, det är synd om mig. Så det så. Dessutom smittar jag nog inte längre, eftersom jag varit sjuk i åtta dagar. Nu ska jag spela Farmville och ånyo låtsas att det är min egen gård... ^^



1 kommentar:

  1. Hej! Vad kul att du kommenterade i min blogg :) Hoppas ni har det fint både du och Stina :D

    Vad fint du "scrapbookar", jag har länge velat lära mig det men det har inte blivit av än så länge.

    Hälsningar Viktoria

    SvaraRadera