torsdag 17 september 2009





Vi har varit på utflykt, mannen jag o hunden:)
Närmare bestämt blev det Dovra sjöar, en liten
vandring för att träna upp sig inför Dalarnas karga natur..
Som jag har längtat (men också våndats) för att återse Skattungbyn.
Och nu verkar det äntligen bli av!
Den 28:e åker vi, om allt går som det skall.
Jag är inte så aktiv här just nu, för jag gör ju inte så mycket.
Går hemma.
Spelar Farmville på Facebook, tecknar, målar och blänger på stickningen
och nålbindningen som jag återigen har fått en liten svacka i.
Men de kommer definitivt att få följa med upp till byn i Dalarna,
där, om det är som förr, det stickas och nålbinds för fullt.

Just nu bakar jag Foccaciabröd med oliver! Det ska bli gottit.
Gucci ligger ihopkurad bredvid mig i soffan.
Blir sjuk av min egen älskade hund. Det känns så deprimerande
att jag inte kommer kunna ha kvar honom, antagligen.
Förstår inte hur jag ska överleva smärtan att behöva skiljas från honom.
Att ingen liten glad hund kommer och möter en när man kommer hem.
Ingen som vill hämta bollen.
Ingen som vill gå i skogen och bli helt extasisk bara jag tar fram kopplet.
Ingen som vill gosa i ens knä på kvällen.
Hur fan ska jag överleva det.
Nej det blir nog delad vårdnad.
Jag vill ha Gucci i mitt liv, så är det bara. Även om det bara är varannan helg
eller något sådant.
Behöver hitta någon jag kommer överrens med, som kan gå med på en
sån deal, och framförallt följa den.
Men eftersom jag inte säljer Gucci så står ju jag som laglig ägare
och jag står dessutom på försäkringen.
Men miffon som bara försvinner med ens hund finns ju överrallt.
Jaja, inte deppa mer nu.. Utan fortsätta baka.
Adios.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar