onsdag 30 september 2009

tråk

Är fortfarande sjuk.. vart det i åtta dagar nu liksom.. känns som första eller andra dan än.
Jag måste antingen blivit väldigt gammal väldigt fort, eller så är det nåt annat, som att jag är nedsatt pga hundallergin. Skitträligt är det iallafall.
Är lite piggare på kvällen och sitter och pysslar med att skriva brev, fixa med scrapbookingen eller nåt annat trams. Och då tänker jag att imorgon, då ska jag verkligen fixa mig, oavsett om jag är sjuk lr ej.. sätta i löshåret, ha shyssta kläder..
Så kommer morgonen (eller jag förmiddag/lunchtid), jag vaknar och känner mig som piss.
Drar på mig något som är bekvämt, osminkad och ser ut som ett förkylt lik i ansiktet och håret är bara tråkigt. Så träligt när både hårlängden och hårfärgen är på utväxt.
Men mitt hår är så förstört, jag SKA inte färga det. Och jag vägrar att klippa av mer.

Jag var hos pappa igår. Plockade lite plommon. Stackars pappa, han är inte frisk, han har en del hälsoproblem och jag tycker så synd om honom. Hade inte träffat honom på kanske två månader, så det var kul att se honom. Ska få en stor tavla av honom som jag kan ha på väggen i vardagsrummet.

Saknar rollspel. Saknar lajv. Saknar medeltidsmarknader. Saknar att hålla på med keramiken.
blä. Om jag nu ändå kunde bli frisk iallafall.. Så jag kunde sy och måla lite med Thilda. :D
Hoppas Einar kommer hit och umgås med mig och Patrik någon dag också. Behöver lite intressant umgänge.

Nu ska jag fortstätta med tvätten. Jihaa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar