torsdag 24 september 2009

Sjukis.

Har insjuknat i nån skitförkylning igen. Kände igårkväll att jag fick allt mer ont i halsen, och idag när jag vaknade så var hela halsen öm ända upp i bihålorna ungefär.. och allmänt slut i kroppen, vill helst bara ligga i sängen och bläddra i tidningar.
Jag vaaar ju just sjuk.. irriterande. Och då fick jag bihåleinfektion igen och fick äta penicillin IGEN... vill inte det ...
Snart börjar väl trollsnoret rinna till också och mosslock växa i öronen och yrselfebern att banka på dörr´n.
Barkbitar också. :(
Jag som skulle sy upp den gröna manteln idag, den har hängt på dörren alltför länge. Och reparera lite kläder.

Men nu när jag knappt orkar se åt datorn så kanske jag får ro till att sticka iallafall.
Och städade igår så det är ganska rent och ordentligt här. Fast småpryttlar lite överallt, mitt hem lär aldrig se ut som ett välordnat ikea-hem, jag vill förvisso inte ha det så tråkigt som i dem, men gärna lite mer organiserat. Eftersom jag har kaos på insidan behöver jag ordning utanför mig. Men jag har för mycket saker överallt, böcker, målarsaker, troll och annat. (Samlar på troll, framförallt glastroll).

Ser ut som en blek rugguggla med. Jag blir så färglös. Egentligen är jag ju väldigt blek, vilket börjar synas nu, och mitt hår är ljusbrunt, och på utväxt nu eftersom jag blivit alltmer allergisk mot hårfärg/toning. Plus att det kan vara kul att se sin egen hårfärg innan den blir grå....
Jag har testat med färgsprakande kläder, men då blir det lätt att jag försvinner i dem, och det mest är kläderna man ser, och inte människan i dem.
Men det gör inte så mycket, jag är väldigt förtjust i naturfärger och svart.

I förrgår var Thilda och Jonaz här, det var trevligt. Även om vi var sega allihop och mest satt framför tv:n.
Och igår knallade jag hela vägen till Kia, det är väl en halvmil iaf. Tyckte allt jag var mer trött än normalt, men nu vet jag ju att det var för att förkylningen höll på att bryta ut.
Iallafall var det jättemysigt att sitta hemma hos Kia och ha en massa tjejsnack. :)
Nu ska jag göra mig en kopp té och sen ska jag plåga mig ut med hunden, det är ju så fint väder och skogen är extra fin att vandra i då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar